sábado, 7 de enero de 2017

Tema 5.- As Programacións Didácticas Vixentes na ESO e Bacharelato

Boas amigos,
Hoxe falareivos da nosa sesión correspondente ó quinto tema da materia que seguimos.


Para isto, comezaremos explicando que é unha programación didáctica e que elementos a compoñen, ademais dos distintos tipos de programacións didácticas existen.
Unha programación didáctica é a organización e elaboración de unidades didácticas, que son o instrumento de planificación curricular necesario para desenvolver o proceso de ensino-aprendizaxe do alumnado de maneira coordinada entre o profesorado compoñente do departamento.
As programacións didácticas, que están deseñadas polos departamentos de cada materia, serven para planificar, desenvolver e avaliar cada área da mesma, coa finalidade de facilitar o proceso de aprendizaxe ao alumnado, atendendo as súas necesidades e ritmos de comprensión.


A resolución do 5 de xullo de 2016, ca que tivemos a oportunidade de traballar en clase, é a que dita as instrucións para a implantación no curso académico 2016/17 do currículo establecido do Decreto 86/2015, do 25 de xuño, da educación secundaria obrigatoria e do bacharelato nos centros docentes da Comunidade Autónoma de Galicia.
Todas as programacións didácticas están compostas por elementos. Nesta entrada, seguindo o que vimos en clase, centrarémonos na estrutura das programacións LOMCE na Educación Secundaria Obrigatoria e no Bacharelato, que está composta dos seguintes elementos:

1.    Introdución e contextualización.
2.    Contribución ao desenvolvemento das competencias clave.
3.    Concreción dos obxectivos para o curso.
4.    Concreción para cada estándar da aprendizaxe de
4.1.        Temporalización
4.2.        Grao mínimo de consecución para superar a materia.
4.3.        Procedementos e instrumentos de avaliación.
5.    Concrecións metodolóxicas.
6.    Materiais e recursos didácticos que se vaian utilizar.
7.    Criterios sobre a avaliación, a cualificación e a promoción do alumnado.
8.    Indicadores de logro para avaliar o proceso de ensino e a práctica docente.
9.    Organización das actividades de seguimento, recuperación e avaliación das materias pendentes.
10.  Organización dos procedementos que lle permitan ao alumnado acreditar os coñecementos necesarios en determinadas materias, no caso do bacharelato.
11.  Deseño da avaliación inicial e medidas individuais ou colectivas que se poidan adoptar como consecuencia dos seus resultados.
12.  Medidas de atención a diversidade.
13.  Concreción dos elementos transversais que se traballarán no curso que corresponda.
14.  Actividades complementarias e extra-escolares programadas por cada departamento didáctico.
15.  Mecanismos de revisión, da avaliación e de modificación das programacións didácticas en relación cos resultados académicos e procesos de mellora.

Ademais das programacións didácticas da ESO e Bhacharelato, tamén tivemos a oportunidade de coñecer e comentar outras, como son as vixentes nos cursos de Formación Profesional e as da Escola Oficial de Idiomas (EOI).

Para afondar máis no tema, tamén tivemos exposicións de compañeiros e compañeiras que nos amosaron as programacións didácticas de centros, amosando os erros e inclusive calcos que atopamos nelas. Con isto, gustaríame rematar engadindo que estou completamente de acordo coa importancia das programacións didácticas, pero tamén considero que se pode ser máis flexible en certos aspectos que poden ir xurdindo ao longo do curso, xa que non todos os grupos de alumnos son iguais.

No hay comentarios:

Publicar un comentario