viernes, 6 de enero de 2017

Tema 4.- O Deseño Curricular

Ola de novo!
O cuarto tema da materia As Linguas Estranxeiras no Contexto Español e Internacional ten que ver co deseño curricular, que é un tema fundamental para calquera persoa que se queira dedicar a docencia.
Este tema, que tanto no meu caso coma no dalgún dos meus compañeiros, era o gran descoñecido, xa que non sabíamos cousas tan importantes coma que era un currículo ou o deseño curricular, ou como facer unidades didácticas, serviunos de repaso da materia que leva o mesmo nome e que viramos previamente no módulo común.
Gustaríame comezar expoñendo que me gustou a organización das clases, xa que, pouco a pouco, cando o profesor nos realizaba preguntas ou nos indicaba temas sobre os que traballar, todos os alumnos íamos chegando o coñecemento de conceptos e contidos ao mesmo tempo, ben fora a través de ideas soltas ou porque tíñamos pequenos traballos de investigación que facer e que, a medida que íamos resolvendo, íamos intercambiando opinións cos demais compañeiros.
Os puntos principais deste tema foi o currículo, que é un elemento fundamental para o ensino de calquera materia. O currículo é a regulación dos elementos que determinan os procesos de ensinanza e aprendizaxe en cada unha das ensinanzas. Este componse de seis elementos fundamentais, como son:
1.- Os obxectivos de cada ensinanza: Apartado onde se expoñen os obxectivos que se espera por parte do alumnado para superar a etapa ou curso.
2.- As competencias: As competencias son un punto a resaltar xa que teñen un gran peso no currículo. Hai sete competencias fundamentais, pero o seu peso varía segundo a materia.


3.- Os contidos: Neste apartado recolleranse os contidos que se impartirán durante o curso e sobre os que traballará o alumnado.
4.- Os estándares de aprendizaxe: Refírense aos parámetros da aprendizaxe que se van avaliar.
5.- Os criterios de avaliación: Refírese aos criterios que se van ter en conta á hora de avaliar a un alumno para ver se acadou os obxectivos para pasar a materia.
6.- Metodoloxía didáctica: Os pasos que vai seguir o docente para expoñer os contidos nas clases.
Dentro do currículo, é importante mencionar que hai distintos graos de concreción curricular, que son os distintos niveis/organismos que determinan a composición do currículo. Estes son:
O Estado, que determina os contidos comúns, fixa os horarios lectivos determina os estándares de aprendizaxe avaliables e os criterios de avaliación, entre outros.
O Ministerio, que determina os criterios de avaliación final en relación aos contidos e deseña as probas de avaliación final xunto cos contidos de cada convocatoria.
O Goberno Autonómico, que complementa os contidos, fixa os horarios lectivos máximos e complementa os criterios de avaliación.
Os Centros Educativos, que complementan os contidos, deseñan e implantan os métodos pedagóxicos e didácticos e determinan a carga horaria.
Outro punto interesante que vimos foi o estudo das linguas estranxeiras nas distintas etapas, ESO e Bacharelato segundo a LOMCE, da cal falamos en clase.
Na etapa da ESO, a LOMCE fixa que os obxectivos xerais da materia sexan comprender e saber expresarse nunha ou máis linguas estranxeiras de maneira apropiada. A metodoloxía debe ser activa e participativa, favorecendo o traballo individual e o colectivo e fomentando o desenvolvemento de todas as competencias.
No caso do Bacharelato, o alumnado debe conseguir expresarse con fluidez e correctamente en unha ou máis linguas estranxeiras. Ademais de empregar unha metodoloxía que favoreza o pensamento autónomo e o uso das TIC e a investigación, de forma individual ou colectiva.

En canto a Formación profesional, vimos que, dada a ampla oferta e variedade ca que conta, o estudo das linguas estranxeiras varía segundo o ciclo formativo. Nalgúns ten un papel fundamental, mentres que noutros cursos aprender un idioma estranxeiro non parece ter moita importancia.

No hay comentarios:

Publicar un comentario