viernes, 6 de enero de 2017

Tema 1.- O Marco Común Europeo de Referencia para as Linguas. Obxectivos, métodos e prioridades da política lingüística europea.

Ola lectores e lectoras,

Ata agora, puidestes ver que dediquen o meu blog a ensinarvos ferramentas, páxinas e aplicacións que fun descubrindo e que me parecen moi interesantes e útiles para o ensino.
A partir de agora as entradas estarán centradas no ensino das Linguas Estranxeiras no Contexto Español e Internacional, unha materia que atoparedes no Mestrado de Formación de Profesorado (Especialidade: Linguas Estranxeiras) da Universidade de Vigo. Deste xeito, as próximas entradas serán temas con explicacións vistas en clase e relacionadas co ensino de Linguas Estranxeiras. Espero que vos gusten e sexan do voso interese. Comezamos!

Como indica o título, neste tema falaremos do Marco Común Europeo de Referencia para as Linguas, coñecido pola abreviatura MCERL en español e CEFR en inglés, que é un estándar europeo que serve para medir o nivel de comprensión e expresión oral e escrita dunha lingua.

Tal e como comentábamos en clase, este estándar europeo é fundamental no contexto económico e social, xa que permite alcanzar a integración europea e o crecemento económico, facilitando a mobilidade e libre circulación entre os países da comunidade.
Para isto, o Marco Común Europeo de Referencia establece unha escala de seis niveis de referencia para a organización da aprendizaxe e a homologación dos distintos títulos acreditativos.



Como podedes ver na imaxe, existen tres bloques fundamentais clásicos: O nivel básico ou de principiante, o intermedio e o avanzado, correspondendo o A1 ao nivel máis baixo e o C2 ao nivel de aprendizaxe máis alto. A seguinte imaxe describe de maneira moi breve e clara que características ten o usuario de cada grupo.





Como comentábamos en clase, os niveis de lingua son o aspecto máis estudado, xa que os libros de texto e as certificacións académicas teñen que adaptarse os obxectivos e competencias, polo que o estudo dos niveis é fundamental.

Ademais dos niveis, o Marco Común Europeo de Referencia tamén delimita as capacidades e destrezas que os alumnos deben ter e controlar en cada un dos niveis. Así atopamos as seguintes categorías: Comprensión auditiva (listening), comprensión lectora (reading), fala (speaking) e escritura (writing).

A imaxe que veredes baixo estas liñas expresa as destrezas que debe ter o usuario de cada nivel en cada categoría, dende o nivel máis básico ao máis avanzado.




Antes de facer as últimas reflexións, considero que é importante mencionar o Portafolio Europeo de Linguas, un proxecto conxunto co MCERL, que se inscribe dentro da política lingüística europea, e que fomenta os mesmos obxectivos que o Marco:

ü  Protexer e desenvolver a herdanza cultural e a diversidade de Europa como fonte de enriquecemento.
ü  Facilita-la mobilidade dos cidadáns, así coma o intercambio de ideas.
ü  Desenvolver un enfoque da ensinanza de linguas baseado en principios comúns.
ü  Promove-lo plurilingüísimo.

Por último, gustaríame rematar expresando que, baixo o meu punto de vista, grazas a proxectos coma o MCERL ou o Portafolio Europeo de Linguas, facilitóuselle, sobre todo aos estudantes, a mobilidade arredor de Europa e o intercambio de ideas e experiencias.



Si desexades algunha información adicional, non dubidedes en consultar o Marco Común Europeo de Referencia paraas Linguas: Aprendizaxe, Ensinanza e Avaliación, onde aparecen todos os puntos claramente explicados. Ademais, tamén vos deixo un enlace á web CambridgeEnglish onde atoparedes un vídeo sobre o CEFR e un PDF con información adicional. Graciñas!

No hay comentarios:

Publicar un comentario