viernes, 6 de enero de 2017

Tema 3.- Como usar os libros de texto para a ensinanza de linguas.

Boas lectores,
Hoxe deixareivos os meus comentarios sobre o terceiro tema da materia, que se centrou na preparación da clase por parte do docente.
Ben é sabido que para impartir unha clase, tanto de linguas estranxeiras coma de calquera outra materia, é necesario ter ben preparada a clase para sacar o maior rendemento do alumnado, xa que doutro xeito os estudantes perderíanse, non estarían atentos e perderíase un tempo moi valioso.
Centrándonos na ensinanza da materia de inglés ou doutra lingua estranxeira, o que se pode apreciar, tal e como comentamos en clase pola nosa experiencia persoal, é que os profesores tenden a seguir o libro de texto. Este é o material co que se traballa regularmente. Ademais disto, tamén contamos con un caderno de actividades, ao que recorremos tras haber dado a explicación correspondente, para que os alumnos realicen os exercicios do tema que, na maioría de ocasións, son insuficientes para a aprendizaxe.

Resultado de imagen de libros texto cartoon
Para ver si esta tradición de seguir as clases polo libro de texto afecta ou non negativamente ao alumnado, primeiro, analizamos uns libros de distintas editoriais, vendo os pros e contras de cada un coma se fósemos novos docentes dun centro ao que vimos facer unha substitución e ao que lle dan o libro de texto que se segue na materia. Desta análise sacamos conclusións moi interesantes de posibles e futuras melloras para facilitárlle-la vida ao noso alumnado.
Ademais, nas sucesivas sesións, os compañeiros de clase fixeron estudos e análises sobre libros de texto propios para ver as vantaxes e desvantaxes que ofrecían en canto a organización do libro, contidos, os distintos temas, etc.
Outro punto que tamén comprobamos é no que todos concordamos é o pouco tempo que se lle dedica a competencia oral. Como comentabamos no tema anterior, a fala é unha destreza que non se practica nas aulas, a pesar de que é moi necesaria, e queda patente nos libros, onde pouca importancia se lle da ao speaking.
Isto débese a que nos preparan para a selectividade, onde a proba oral non é necesaria e por tanto se relega a un segundo plano, sumándolle importancia a outras coma a gramática.
Gustaríame rematar recalcando que, como futura docente, gustaríame corrixir este erro e promover e fomentar a importancia da destreza oral no ensino de idiomas, xa que a teoría sen a práctica non é nada. Este é un dos puntos que falla no noso sistema educativo e co que me gustaría contribuír aportando o meu de area para que cambie, xa que eu, como estudante, o tiven que sufrir. Por iso, como docentes, é moi importante seguir aprendendo e innovando, para tentar cambiar o sistema e axudar as futuras xeracións a acadar os seus obxectivos.

O traballo na aula seguido unicamente polo libro de texto é insuficiente. A combinación entre o libro de texto e outras ferramentas (programas, vídeos, aplicacións...) pode ter moitos beneficios para o alumnado. Ademais, o profesor debe marcar uns obxectivos claros e ben definidos e ver que se van conseguindo ao longo do curso, de maneira que tamén sirvan de motivación para que o alumnado teña ganas de alcanzalos.

Resultado de imagen de english speaking

No hay comentarios:

Publicar un comentario