martes, 24 de enero de 2017

Actividade para didáctica: O tres en raia!

Para continuar co tema das competencias, a profesora María Luz Valencia propúxonos deseñar unha actividade para por en practica cos alumnos na que tivésemos que traballar, polo menos, tres competencias. Esta é a miña proposta... O tres en raia!

Resultado de imagen de tres en raya

Para a realización do xogo, o ideal sería que os grupos fosen reducidos, xa que hai que dividir a aula en dous equipos. Se houbese 20 alumnos na clase, corresponderían 10 alumnos a cada equipo, polo que igual serían demasiados. No caso de seren moitos, dividirémolos en tres equipos e reformularíamos as regras do xogo.

A actividade levaríase a cabo da seguinte maneira:

1.       A regra fundamental é falar en inglés. No caso de que o equipo fale en español, perden automaticamente o turno. (Competencia lingüística)

2.       Cada equipo terá que elixir un nome de equipo e unha marca para o xogo. . Por exemplo:
Team 1.- Blue squirrels à X
Team 2.- Pink lions à O
(Competencia social e cívica)

3.       O taboleiro de xogo terá tres opcións á escoller: Gramática, vocabulario e sorpresa. Sería da seguinte maneira:



GRAMMAR


VOCABULARY


SURPRISE


SURPRISE


¿?



GRAMMAR


VOCABULARY


GRAMMAR


SURPRISE















4.       Na parte de gramática, terán que responder ben a preguntas ou actividades gramaticais para levar o punto. As preguntas adecuaranse ao nivel do grupo, pero poderían ser cuestións do estilo:
- Corrixe o erro na/s seguinte/s oración/s.
- Como é o pasado/participio dos seguintes verbos.
- Escribe unha frase usando o adxectivo comparativo e superlativo dalgún dos seguintes verbos.

5.       Na parte de vocabulario, terán que resolver probas relacionadas con vocabulario:
- Escribe o nome (animais, profesións, partes da casa, alimentos...) debaixo das imaxes.
- Relaciona o nome ca imaxe.
- Escríbeme 5-10 animais mamíferos/ froitas e verduras de cor verde... que recordes.

6.       No apartado de ‘sorpresa’, sempre terán que enfrontarse a un reto e completar a proba con actividades similares as expostas na sesión. As cuestións variarán para que practiquen distintas competencias. Algúns exemplos poderían ser os seguintes:
- Un membro do grupo terá 1 minuto para representar o que o profesor lle diga: Unha película, un obxecto, un animal... Poderá describilo e facer sons dependendo da dificultade, sempre sen mencionar o nome. O grupo terá que adiviñar que é nese tempo, senón haberá rebote cara o equipo contrario. (Competencia lingüística, competencia social e cívica, competencia do espírito emprendedor- propiamente, non é unha competencia, pero falamos en clase sobre ela e consideramos que si debería selo. Con esta actividade, estamos fomentando que o alumnos desenvolva a súa creatividade).
- O grupo terá que ordenar cronoloxicamente eventos que ocorresen na historia inglesa/americana. (Competencia lingüística, competencia social e cívica, competencia matemática, conciencia e expresión cultural).
- O equipo terá que proporlle unha operación matemática (suma, resta, multiplicación ou división, segundo o nivel) a un membro do equipo contrario, de maneira correcta. Este deberá resolvela nun minuto. Se o consigue, o punto é para o contrario, se non o consegue, o punto é para o equipo que propuxo a operación. (Competencia lingüística, competencia social e cívica, competencia matemática).
- A profesora pasará unha lista con vocabulario que aparece ou non no vídeo que vai proxectar. O equipo terá que anotar os que saian, póndose todos de cordo. Se acertan, gañan unha marca. O vídeo poderá ser de temática variada: ciencias e tecnoloxía, cultural, etc. (Competencia lingüística, competencia social e cívica, competencia dixital, dependendo da temática podería ser de ciencias e tecnolóxica ou cívica e social).

7.       No apartado central, onde aparecen os interrogantes, serán os propios alumnos os que teñan que propor un reto ao equipo contrario. Si o equipo contrario o resolve, gañarían o punto. No caso contrario, gañaríao o equipo que o escolleu.

8.       Finalmente, gañaría o xogo o equipo que conseguise facer antes o tres en raia.

Por último, esta actividade tamén favorece a competencia de aprender a aprender xa que os alumnos levarán a cabo estratexias que compartirán co equipo e ao mesmo tempo, estarán aprendendo cousas novas dunha maneira divertida.

Resultado de imagen de competencias imagen

Esta actividade xa a puxen en práctica mentres traballaba nunha academia onde impartía clases de inglés a grupos dende primaria ata bacharelato. O xogo sempre lle encantou a todos os alumnos independentemente do nivel, e recordo o caso dunha nena de 5º de Primaria que nunca lembraba como se dicía medusa en inglés, ‘jellyfish’. Cando lle tocou a ela, púxenllo nunha proba, e a partir de aí nunca máis se lle esqueceu como se dicía. 

3 comentarios:

  1. Un xogo estupendo, moi adaptable a todos os niveis. Non deixes de seguir usandoo. Sias clases son numerosas, sempre podes facer que compitan en catro equipos, por exemplo. E podes dedicar unha clase a preparar probas, que os propios aumnos poñan esas preguntas que nunca recordan (o casi do jellyfish!). A profe ten que controlar que vaian ben redactadas, etc pero o traballo o fan eles.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Moitísimas grazas, Luz! Tmarei nota do teu consello! A min gústame usalo sobre todo pola adaptabilidade, xa que tanto o facía con nenos/as de primaria, como da ESO e Bacharelato, e todos o pasaban xenial e aprendían cousas novas.

      Eliminar
  2. Esta me parece una actividad genial para cualquier nivel y que seguro que le encanta a los estudiantes. Te la robaré!!

    ResponderEliminar