viernes, 6 de enero de 2017

Tema 2.- O ensino de linguas no presente modelo educativo, nacional e autonómico.

Ola blogueiros e blogueiras,

No apartado anterior, para os que tivésedes un oco para léelo, falamos sobre o Marco Común Europeo de Referencia para as Linguas (MCERL), explicando que era, cales eran os seus obxectivos e prioridades da política lingüística europea e os distintos niveis e categorías.

Neste post, continuando co tema, centrarémonos no ensino de linguas no noso modelo educativo actual, que está rexido pola lei orgánica coñecida como LOMCE, da que comezaremos falando.

A LOMCE, Lei Orgánica 8/2013 do 9 de decembro para a Mellora da Calidade Educativa, é a lei que modifica a Lei Orgánica 2/2006 do 3 de maio; a LOE.
                                  Resultado de imagen de lomce


Esta polémica e controvertida lei foi presentada polo ministro popular de Educación, Cultura e Deporte, José Ignacio Wert, polo que tamén é coñecida como ‘lei Wert’, para conlevar a unha mellora das condicións para que o alumnado alcance un desenvolvemento persoal e profesional nun entorno de igualdade de oportunidades, para igualar o noso sistema educativo ao sistema educativo internacional ou abordar os principais problemas do sistema educativo español. A pesar de que supostamente, supón unha mellora que resolve os problemas da LOE, non contou co apoio dos demais grupos parlamentarios.


Entre os seus puntos máis críticos están as reválidas, as probas finais de ESO e Bacharelato, a materia de relixión, que é de oferta obrigatoria e avaliable e ten o mesmo peso ca outras ou a das linguas cooficiais, onde se reforza a idea de estudar en español, a lingua oficial do Estado, relegando as cooficiais a un segundo plano.


Se leemos o preámbulo da LOMCE, no punto XII, onde se trata o tema da ensinanza e aprendizaxe das linguas estranxeiras, atopamos que a norma fai unha defensa do plurilingüísimo:


“El dominio de una segunda o, incluso, una tercera lengua extranjeras se ha convertido en una prioridad en la educación como consecuencia del proceso de globalización en que vivimos, a la vez que se muestra como una de las principales carencias de nuestro sistema educativo. La Unión Europea fija el fomento del plurilingüismo como un objetivo irrenunciable para la construcción de un proyecto europeo. La Ley apoya decididamente el plurilingüismo, redoblando los esfuerzos para conseguir que los estudiantes se desenvuelvan con fluidez al menos en una primera lengua extranjera, cuyo nivel de comprensión oral y lectora y de expresión oral y escrita resulta decisivo para favorecer la empleabilidad y las ambiciones profesionales, y por ello apuesta decididamente por la incorporación curricular de una segunda lengua extranjera.”

Sen que sirva de precedente, estou completamente de acordo coa norma da LOMCE, xa que ao igual que o fan os demais países da Unión Europea, fomenta o plurilingüísimo, fundamental na sociedade globalizada na que vivimos.

Sen embargo, penso que ese non é o único problema no sistema educativo do noso país. Como todos ben sabemos, a ensinanza de idiomas en España non ten éxito, estando na cola con respecto aos países europeos veciños a pesar de sermos o único país que implanta a materia de inglés dende a educación infantil. O problema fundamental é que a organización está mal estruturada, xa que repite contidos e patróns ao longo dos anos e deixa atrás unha das destrezas fundamentais que mencionamos antes: a competencia da fala.

Resultado de imagen de english speaking

Polo tanto, a pesar de que a reforma apoie o estudo de unha ou máis linguas estranxeiras, penso que se o ensino-aprendizaxe da mesma non é de calidade, é inútil fomentalo. Ademais do plurilingüísimo, hai que promover o ensino de calidade e non cantidade, xa que como ben sabemos, a ensinanza dun idioma ten coma obxectivo desenvolverse de forma autónoma nesa lingua, e si eliminamos un dos aspectos imprescindibles, coma e a competencia da fala, o ensino-aprendizaxe do idioma falla por completo.
Por outra banda, ademais de analizar o noso sistema educativo, do cal vemos que hai un problema evidente, e facer unha reflexión sobre os resultados tan negativos, tamén debemos ter en conta outros factores, coma a innovación na docencia, os contidos a avaliar ou factores externos coma o contexto persoal, social ou familiar do alumnado, ademais da idade, cultura, orixe e intereses. Non todos os alumnos e alumnas teñen as mesmas capacidades e destrezas, pero tanto nos centros coma nas escolas oficiais se avalían certos contidos xerais que deberíamos adaptar para que realmente o ensino sexa para todos.

Deste xeito, si modernizamos o sistema educativo, os obxectivos perseguidos pola Unión Europea para o ano 2020 supoñen unha mellora para o mesmo en canto o estudo dunha lingua, introducindo unha serie de medidas, estratexias e proxectos que mellorarán a educación aumentando as posibilidades dos nosos estudantes. 

Gracias por ler!

No hay comentarios:

Publicar un comentario