Hoxe tivemos a terceira sesión coa profesora María Luz Valencia, na que
traballamos con estratexias e técnicas a utilizar para a expresión escrita.
A clase foi moi similar as outras en canta a estrutura e contidos, pero
esta vez tratamos estratexias para usar co alumnado de cara a enfrontarse a un writing, que tanto lles costa, non sei
si por pereza ou pola dificultade que lles supón xa que, moitos non saben
expresar o que queren na súa lingua de orixe como para expresalo nunha lingua
estranxeira.
Unha das claves que nos deu Luz foi que lles pedísemos que escribisen
cousas que son interesantes para eles e a mesma vez para nos ler, e que sempre
lle demos máis dun tema para escoller. Por exemplo, unha redacción que me
pareceu moi interesante é escribirlle unha carta ao profesor/a contándolle tres
cousas: Algo sobre ti (presente), cal é a túa experiencia previa co inglés
(pasado) e que plans tes ao terminar a escola (futuro). Esta redacción estaría
pensada para cursos superiores, aínda que se podería adaptar a todos os niveis,
e poderíase facer a principio de curso para ver si dominan os tres tempos
verbais e a finais para ver si mudaron ou non de idea.
Outra idea que nos proporcionou a profesora foi traballar con un writing a partir dunha canción. Un
exemplo que nos ensinou foi, cando estaban dando a unidade de ‘Adolescent’s
brain’, púxolles o vídeo
da canción ‘Dreams’ de
The Cranberries e despois
mandoulles facer unha redacción sobre a súa interpretación, a importancia dos
soños e a simboloxía.
Unha das actividades que máis me gustou foi a de escribirlle unha oda a un
obxecto, unha actividade sacada do libro “The Minimax Teacher” de Jon Taylor, o
cal recomendo absolutamente! Durante a actividade, Luz íanos lendo unhas
instrucións e nos íamos creando unha oda ao obxecto elixido. Esta foi a miña.
My bottle of water,
big, blue,
on the table…
My bottle of water,
standing
beautiful, silently,
on the table…
big, blue,
quiet, empty…
My bottle of water.
Despois ensinounos a dos seus alumnos: Estaban incribles! A verdade e que
un exercicio moi divertido e que pode ter uns resultados moi enxeñosos. Seguro
que o porei en práctica!
Entre outros exercicios e páxinas que nos recomendou, gustoume
especialmente a de Story Starters, onde podes escoller un tema e, segundo as
opcións que che saen, escribir unha historia e facer un debuxo onde se inclúan
todos os elementos.
Por último, tamén me encantou a actividade de escribir unha redacción a través dos cinco sentidos, xa que o resultado pode ser moi interesante e á vez resulta entretido para eles. O meu resultado foi:
I see... an island, the beach, fishes, birds, a
mojito, beautiful trees, coconuts, clouds...
I hear… the sound of the waves, birds singing,
natural sounds…
I smell… the sea, the fruits of the trees,
spices…
I touch… the sand burning and wet, my fresh
glass…
I feel… the wind in my body, the sun burning,
the fresh taste of my mojito…
Para finalizar, tamén estivemos falando da avaliación e gustaríame comentar
a boa idea que nos contou Luz sobre os exames de avaliación finais, que se
poden substituír/complementar con diferentes probas de reading, listening, writing e speaking
ao longo do curso.
Tamén me gustaría resaltar o incribles que me parecen a clases e as
profesoras. Vese tanta profesionalidade nelas que son capaces de organizar unha
clase de 50 minutos en torno a un obxecto e levala a cabo e, aínda que as
coñezo pouco, atreveríame a aventurar que seguro que aínda lles faltaría tempo
para facer máis cousas con el. Espero que a experiencia me permita algún día
chegar a ter esa soltura e seguridade que tanto Luz e mais Ana amosan nas súas
clases.
Grazas por ler! Como sempre, espero as vosas opinións.
Preciosos os exemplos, tanto da Oda como da redacción. Xa ves que non hai que complicar moito as cousas para obter bós resultados.
ResponderEliminarMoitísimas gracias Luz!
Eliminar