Chegou a última sesión do Mestrado en Formación de Profesorado e a última
da materia de Didáctica. Durante esta sesión final, co profesor Carlos Valcárcel,
fixemos un repaso dos coñecementos e competencias que adquirimos na materia e
comprometémonos a seguir aprendendo.
De acordo con todos os puntos importantes aportados polos compañeiros e
compañeiras de clase, poderíamos dicir que aprendemos as seguintes cousas:
Coñecementos adquiridos:
o
Metodoloxías
de aprendizaxe: CLIL, CALL, Aprendizaxe por tarefas, scaffolding...
o
Grande
lista de actividades para por en práctica.
o
Aprendemos
a avaliar de maneira distinta: útil e efectiva, non só penalizando.
o
Coñecer
os distintos instrumentos de avaliación, como as rúbricas, por exemplo, e as
distintas ferramentas para avaliar as competencias.
o
Importancia
do feedback (retroalimentación)
o
Como
con pouco se pode conseguir mucho. Mínimo esforzo e máximo rendemento. Libro: The Minimax Teacher, Jon Taylor.
o
Importancia
de facer as clases máis comunicativas: Non só a gramática importa!
o
Diferencias
entre os distintos enfoques didácticos (Young Learners, Senior...) e a
diferencia entre enfoques didácticos e metodoloxías.
o
Cambiamos
o concepto da ensinanza de idiomas.
o
Novos
enfoques das titorías e grupos de PMAR.
o
Inclusión
de contidos transversais nos temas propostos nas unidades.
Competencias/habilidades que adquirimos:
o
Aprendemos
cales eran as competencias do currículo, en que se diferenciaban e vimos
exemplos. Tamén aprendemos a polas en práctica en exercicios.
o
Aprendemos
a aprender a partir das estratexias dos compañeiros.
o
A
facer da avaliación algo útil e que o proceso de aprendizaxe sexa construtivo
para o alumnado.
o
Aprendemos
que non sempre e necesario un exame para aprender e avaliar.
o
Creamos
un blog con fins educativos.
o
Aprendemos
que as redes sociais tamén se poden manexar dun xeito educativo e dinámico.
Esta foi unha grande idea para o meu TFM.
o
Conciencia
metodolóxica.
o
A
lectura e a escritura como métodos de avanzar coñecementos e aprendizaxe nun
idioma estranxeiro.
o
Saber
motivar ao alumnado.
o
Deseñar
actividades interesantes e divertidas, enfocadas ás necesidades do alumnado.
o
Uso
coherente das TICs.
o
Creatividade
e innovación.
Compromiso persoal:
Eu, Yesica Pereira, comprométome a aplicar todos
os exercicios e actividades que aprendemos en clase para que o alumnado
traballe todas as competencias e destrezas. Tamén me comprometo a seguir
aprendendo e innovando para buscar o interese e motivación do alumnado e que
vexan que estudiar linguas si é divertido. Por último, comprométome firmemente
a facer unha avaliación xusta e transparente para o meu estudantado, e
facerlles ver que cometer erros non é malo, porque dos erros tamén se aprende.
Dareilles instrucións claras, titorías útiles e usarei con eles reforzos positivos.
Para concluír, gustaríame engadir as medidas que
penso tomar para seguir formándome e aprendendo nesta materia. Penso que, a
pesar de que o mestrado remata aquí, a nosa formación non o fai, polo que
deberíamos...
o
Ir a
seminarios, cursos... Ou unirse a comunidades de práctica.
o
Revisar
libros e leer bibliografía especializada.
o
Falar
con compañeiros especializados no tema.
o
Apuntarse
a formacións onde aprendas cousas que poidas aplicar ao inglés.
o
Asistir
a aulas de compañeiros.
o
Canais
de youtube onde hai clases gravadas que poidamos ver.
o
Documentais,
proxectos...
o
Consultar
ao departamento de orientación.
Moitas grazas por animarnos a escribir este blog, xa que nos quedará de
referencia para futuras semanas, meses ou anos, cando teñamos que facer algunha
consulta e poidamos vir aquí e ver as cousas que escribimos. Penso que é un
bonito recordo que nos quedará forever...

No hay comentarios:
Publicar un comentario