Como ben di o título da entrada... hoxe tocou día de debate final! Un día
moi interesante, onde resolvemos moitas dúbidas e tratamos temas moi
interesantes, pero a mesma vez un día nostálxico e triste (son unha sentimental). Agora que coñecíamos aos compañeiros, que
incluso fixemos amigos no mestrado, que as clases nos gustaban... temos que
rematar!!
Esta sesión de debate, na que participaron as dúas profesoras da materia de
didáctica, Ana e Luz, foi algo distinta, xa que ademais de debater sobre
cuestións moi importantes para nos e de plena actualidade, compartimos aula co
outro grupo, polo que o intercambio de opinións foi maior.
A estrutura da clase, en cambio, foi similar as outras xa que comezamos
facendo dúas actividades de warm-up,
esta vez en inglés e francés. Na primeira actividade ‘Talking to a Martian’,
Luz (que non sabíamos que dominase o francés) representaba a un marcián que non
coñecía vocabulario nin obxectos, polo que a nosa compañeira, a partir dun
fular, tiña que ir explicándolle o vocabulario que saía: fular, pescozo, corpo,
físico, obxecto... A continuación tocoulle a Ana representar ao marcián. Neste
caso a voluntaria foi Dayna, unha americana moi simpática a que non lle
resultou nada fácil explicar algunhas das palabras polas que lle ían
preguntando: bolígrafo, escribir, man, papel... A actividade está xenial, pero
aínda que pareza fácil, non o é en absoluto!!
A segunda actividade, divertidísima, era de mímica. Nela, as profesoras
tiñan que elixir ser ‘algo’ e que o resto da clase, neste caso os catro
voluntarios que saíron, tiñan que representar algo relacionado coa palabra
inicial. Por exemplo, Ana elixiu ser unha árbore e os demais compañeiros de
clase foron as súas raíces, unha mazá, unha folla, un paxaro e o ovo do paxaro.
Esta actividade é sinxela para practicar vocabulario e facelos moverse para
despexar ou desconectar da clase anterior. Ademais, sempre podemos combinala
con mandarlles facer unha historia por escrito sobre o que representaron.
Despois destas actividades, comezamos cos temas de debate.
O primeiro tema foron os deberes. Antes de debater, vimos un vídeo que xa
coñecía no que distintos rapaces e rapazas amosaban a súa carga de traballo
tanto diaria coma nas vacacións.
![Resultado de imagen de deberes](http://blogs.diariosur.es/locosbajitos/files/2011/09/deberes-foto.jpg)
![Imagen relacionada](https://sites.google.com/site/vilchisparradaniela/_/rsrc/1421200782024/bloque-2/collage-tic-s/collage%20TIC%C2%B4S.jpg)
![Resultado de imagen de libros en papel o electronicos](http://img.actualidadliteratura.com/wp-content/uploads/2016/06/Libro-electr%C3%B3nico-vs-Libro-de-papel.jpg)
Tras volver do descanso, para asimilar toda a información recollida sobre estes temas moi controvertidos na actualidade, continuamos debatendo sobre os libros de texto, si son mellores en papel ou en tablet ou preguntando dúbidas e contando experiencias.
Un dos puntos que máis me preocupaban e me segue preocupando é o dos conflitos no centro. Tanto Luz coma Ana nos deron consellos para afrontar situacións complicadas que poidan xurdir na aula, e trucos para que non molesten en clase, pero como eu son unha persoa bastante cortada (que é todo o contrario que cortante) sinto que necesitarei moitos anos de práctica para poder ter a raia aos meus futuros alumnos. Temo o día que teña que vivir unha situación así no centro e que non sexa capaz de afrontala. Este tema é un dos que máis me preocupan!
Aínda así, con respecto á opinión que saíu en clase en canto a que non se
debería castigar ou expulsar a un alumno por falta de respecto ao profesor por
temor as represalias cando volva a aula, teño que dicir que estou totalmente en
contra. Entón, permitímoslles que nos falten ao respecto, a nos e aos
compañeiros, solo porque cando veñan despois duns días de reflexión na casa,
poden tomar represalias contra nos? Si pensamos iso, estamos vivindo
amedrentados por eles, e iso, baixo o meu punto de vista, é o último que se
pode permitir.
Na última parte da sesión, estivemos vendo calidades que todo profesor
debería ter segundo as opinións de distintos alumnos e alumnas. Entre elas
estaban: ser paciente, dedicado, entusiasta ou respectuoso.
Para concluír con este post, gustaríame acabar agradecéndovos, Luz e Ana,
todo o traballo e dedicación que puxésedes en cada clase connosco. Dáme
moitísima pena non habervos coñecido antes e non poder seguir aprendendo de
vos.
Luz, gracias por convencer a Ana para que viñese impartir as clases ao
mestrado e permitirnos descubrir que hai posibilidades para a ensinanza de
linguas, que hai que cambiar o enfoque co que a maioría de profesores traballan
(basicamente gramatical) e que con cousas mínimas podemos facer grandes
actividades.
Ana, gracias por aceptar vir e compartir connosco os teus coñecementos e
seguridade.
Nunca perdades a paixón!
Por último, simplemente quero engadir que, trala clase de debate, os compañeiros do grupo 1 fixemos
unha cea na que se nos ocorreu un ‘inxenioso’ e
colaborativo xogo que pronto compartiremos convosco...
Grazas por todo!
Moitas gracias polos teus comentarios. Unha puntualización: que quede claro que nin Ana nin eu compartimos o que se expresa no vídeo, precisamente o escollimos para ver como se poden esaxerar as posicións!
ResponderEliminarAs que temos que dar as gracias somos nos por tanto piropo. Estamos (e falo en plural porque sei que podo falar por Luz) moi contentas de ter despertado este entusiasmo que demostras. Por favor non tires a toalla. "If at first you don´t succeed, try try try again". E por suposto, se algunha vez necesitas de nos, xa sabes, Yesica. Moita sorte!
ResponderEliminar