viernes, 3 de febrero de 2017

Sesión Didáctica 30/01/2017, Carlos Valcárcel

Hoxe tivemos unha sesión moi importante de cara o noso futuro como docentes, na que tratamos un tema fundamental: A avaliación (presencial ou non) e o tratamento do erro.

Avaliar é corrixir e dar unha cualificación ou non. Podemos avaliar e non cualificar numericamente, polo que non sempre que corriximos estamos avaliando. As veces estamos dando feedback sobre os erros ou algo que podemos mellorar na expresión do alumnado pero non contan para a avaliación. Por isto, é importante diferenciar entre avaliar e corrixir.


Resultado de imagen de correccion

Outro punto clave que tratamos foi a importancia da corrección de erros, da que xa falaramos noutra sesión, e desatacamos unha cousa fundamental: Hai que corrixir ben os erros a tempo, xa que se non se traballa ben a corrección/o tratamento do erro, este pode chegar a fosilizarse e despois será moi difícil de erradicar.

Antes de comezar ca explicación, fixemos unha actividade piramidal sobre os erros máis comúns dos profesores de linguas estranxeiras a hora de avaliar. Estas foron as nosas conclusións:

1.- O profesorado, ata chegar a universidade, non nos facilitaron nin amosaron os criterios de avaliación, polo que o alumnado non sabe que ten que facer para aprobar ou sacar unha nota superior.

2.- A gramática prima sobre calquera outra competencia/destreza. No meu caso persoal, o listening non se avaliou ata niveles superiores (bacharelato) e o speaking non existiu como destreza ata a universidade.

3.- O profesorado corrixe erros gramaticais no exame de comprensión que priman sobre a comprensión en si mesma. Nun reading debería primar máis ler o libro e o demostralo antes que saber redactar ben, xa que para iso están outras destrezas.

4.- Falta total de feedback para o alumnado. Na maioría de ocasións o docente non informa ao alumnado en que aspectos fallaron e que aspectos teñen que mellorar.

Tras esta actividade de warm-up, comezamos a falar da avaliación. Déixovos os aspectos máis importantes que tratamos.

Tres aspectos clave sobre a avaliación:

ü  Tipos de avaliación:
Autoavaliación: O alumno/a avalíase a si mesmo para verificar a súa aprendizaxe e ver que aspectos necesita mellorar.
Coavaliación: Os estudantes avalíanse entre si. Sóese empregar en CALL.
Heteroavaliación: O profesor avalía os estudantes. Pode ser o mesmo profesor ou outro, como ocorre na selectividade.

ü  Criterios de avaliación: Criterios para verificar a comprensión por parte do alumnado en función dos obxectivos e das estratexias fomentadas: Comprensión analítica, global, escrita, lectora, vocabulario...

ü  Ferramentas: Obxecto da avaliación e as ferramentas. Pode ser mediante rúbricas, checklist, cuestionarios de resposta múltiple, cuestionarios de resposta aberta, exercicios de relacionar, gravacións ou unha combinación de varias.

Tres principios:

1.- Validez. Compre garantir que:
ü  Avaliamos o que foi aprendido.
ü  A información recollida dá unha imaxe exacta da competencia dos estudantes.

2.- Fiabilidade. Que reflicte a nota? Compre garantir que:
Dous estudantes do mesmo nivel terán o mesmo resultado coas mesmas probas.

3.- Factibilidade. Compre termos en conta:
ü  Os tempos requiridos.
ü  O número de mostras recollidas.
ü  O número de criterios de avaliación.

Cando hai que avaliar? As avaliacións poden ser...

Ø  Iniciais: Ao principio da aprendizaxe.
Ø  Formativas: Durante a aprendizaxe.
Ø  Sumativas: Despois da aprendizaxe.


Para avaliar a comprensión oral, hai que ter en conta varios criterios, como son o contido, a lingua, a comunicación non verbal ou a entoación, entre outros, polo que se soen usar listas de control. Unha lista de control consta de 10 pasos para a súa elaboración:

1.       Elaborar unha lista de criterios/puntos de control.
2.       Organizar/agrupar os criterios escollidos.
3.       Definir unha categoría para cada grupo de criterios.
4.       Establecer a orde das categorías.
5.       Presentarlle ao alumnado os puntos de control.
6.       Revisar a lista a partir das observacións do alumnado.
7.       Establecer o formato da lista de control.
8.       Verificar que non haxa erros na versión final.
9.       Aplicar a lista.
10.   Revisar periodicamente a pertinencia da lista.

Para avaliar a comprensión escrita, as ferramentas son as mesmas, pero téñense en conta a produción e interacción dos seguintes criterios:

Ø  Adecuación da produción á situación requirida.
Ø  Claridade, coherencia e lóxica no contido.
Ø  Gramática.
Ø  Vocabulario.
Ø  Ortografía.
Ø  Presentación.

Para concluír, segundo a miña opinión, non hai mellores tipos de avaliación que outros, simplemente son distintos e haberá que utilizalos segundo nos conveñan en cada momento.
Esta sesión pareceume moi útil e importante para o meu futuro profesional, xa que é un tema fundamental do cal non che soen falar na carreira. Pareceume importante a diferencia entre corrección, avaliación e cualificación, que moitas veces se confunden e parecen sinónimos pero non o son.


Tamén me pareceu moi importante o punto de proporcionarlles feedback ao alumnado, xa que teñen dereito a saber cales son os criterios de avaliación da materia e traballar segundo eles, cousa que moitas veces se lles esquece ao profesorado en xeral.

No hay comentarios:

Publicar un comentario